Subject: Selgitustaotlus
From: "Marit Martens" <[email-masked]>
To: "SM Info" <[email-masked]>
Date: Thu, 5 Sep 2024 09:25:53 +0300

Lugupeetavad,

Palume Sotsiaalministeeriumi seisukohta millised all loetletud protseduurid 
kvalifitseeruvad tervishoiuteenuseks TTKS § 2 lg 1 mõistes, mistõttu võib 
neid protseduure osutada üksnes tervishoiutöötaja eriarstiabi osutamise 
tegevusloaga ettevõttes.

Protseduurid, mille osas soovime saada Sotsiaalministeeriumi seisukohta, on 
alljärgnevad:

1.	Laserprotseduurid

1.1.           Laserepilatsioon

1.2.           Tätoveeringu ja püsimeigi eemaldamine

1.3.           Kapillaaride ja punetuste eemaldamine

1.4.           Pigmendi eemaldamine

1.5.           IPL fotonoorendus

1.6.           IPL akneravi

1.7.           RF lifting

1.8.           Fraktsionaalne laserlihvimine

1.9.           Fotofraktsionaalne lasernoorendus

1.10.        Karbonbiiling

1.11.        Kuiva silma valgusravi

2.	Resorbeeruvad täitesüstid

2.1.           Plasmateraapia PRP ja iPRF

2.2.           Redermalisatsioon

2.3.           Täitesüstid

2.4.           Mesoteraapia

2.5.           Biomodelleerimine

2.6.           Biorevitalisatsioon

2.7.           Biostimulatsioon

2.8.           Mesoniidid

2.9.           Lipolüüs

2.10.        Täitesüsti lahustamine

3.	Kehahooldused

3.1.           Krüolipolüüs

3.2.           Lööklaineteraapia

4.	Näohooldused

4.1.           Keemiline koorimine ehk happekoorimine

Kui keemilise koorimise tervishoiuteenusena kvalifitseerumine sõltub 
sellest, kui tugevaid happeid kasutatakse, siis palume täpsemalt selgitada, 
millistest kriteeriumitest tuleb lähtuda? Milline on keskmine ja sügav 
happekoorimine? Selgitame, et tänapäeval koosnevad happehooldused mitmetest 
komponentidest ja hõlmavad ühe hoolduse raames nii happeid, mille pH on alla 
2 kui ka happeid, mille pH on üle 2 – kuidas hapete kombineerimisel teha 
selgeks, kas tegemist on tervishoiuteenusega?

Lugupidamisega

 <https://www.confido.ee/>

Marit Martens

Õigusnõunik

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Confido Meditsiinikeskus | Veerenni 51, 10138 Tallinn | 
<http://www.confido.ee/> www.confido.ee

E‑kiri ja selle manused võivad sisaldada konfidentsiaalset informatsiooni, 
mille avaldamine on keelatud. Kui e-kiri on jõudnud Teieni ekslikult, siis 
palun teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri ja selle 
manused oma arvutisüsteemist. Täname Teid!